Bisikletliler Derne?i  

Geri git   Bisikletliler Derne?i > Temsilcilikler ve Etkinlikleri > İller > Antalya İl Temsilciliği

Antalya İl Temsilciliği Bisikletliler Derneği Antalya Temsilciliği

Cevapla
 
Seçenekler Görüntü Modu
Eski 11-03-2010, 11:25   #1
hamtunay
Fahri Üye
 
hamtunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 30-01-2010
Yaş: 52
Mesajlar: 265
Tecrübe Puanı: 0
hamtunay Forum takipcisi
hamtunay - MSN arac?l???yla mesaj gönder.
Standart Bisiklet kullanma hakkında kısa bilgiler

Sele Yüksekliği Nasıl Ayarlanır:Yanlış: İtiraf etmek gerekirse doğru yükseklikteki sele ile en azından arazi sürüsü (XC) sahasında durmak biraz zor, sonuçta doğru yükseklikte selede otururken yere sadece parmak uçları ile değmek mümkün. Bu nedenle, daha güven verdiği için, sele konumu genelde olması gerektiğinden daha aşağıda tutuluyor bisikletlerde. Hâlbuki alçak sele konumunun getirisi ötürüsünden daha fazla, yani astarı yüzünden pahalıya geliyor. Diz ağrıları ve güç aktarımında gerçekleşen kayıplar en önemli zaaflar.
Doğru: doğru sele boyunu saptamak çok kolay, bunun için selede otururken aynakolu saat 6 konumunda tutmak ve seleyi ancak topuk ile pedala basabilecek yüksekliğe getirmek yeterli. Bu konumda diz tamamen düzgün olmalı, kesinlikle bükülmemeli.

Vites Geçirilirken Dikkat Edilmesi Gerekenler:
Yanlış: Sayısız bisikletçi vites geçirme konusunda bayağı hatalar yapıyorlar. En çok yapılan hata sadece kaslara güvenip fazlasıyla zor viteslerde zorlana zorlana pedal çevirmek. Bu takıntının sonuçları daha çabuk yorulma, dizlerde olası sakatlıklar, ağrılar…
Doğru: Bisiklette her durum için bir vites mevcut ve bunlar kullanılmak için varlar. Genel olarak bir kural vermek gerekirse düz yolda pedal devrinin 70’in altına düşmesinin bir getirisi yok, yokuşlarda ise 60’in altında bir pedal devri dizlere zarar verebiliyor. Pedalları çevirirken mümkün olduğu kadar yuvarlak ve akıcı bir şekilde bacakları hareket ettirmek de önemli.

[COLOR="blue"]Bisiklet Sürerken Nereye Bakmalıyım? [/COLOR]Yanlış: Pek çok bisikletçi bisiklet kullanırken ön tekerleğin hemen önüne yoğunlaşır. Bu şekilde ideal çizgiyi tespit etmek ve izlemek mümkün değil. Buna ek olarak bisikletçi bu şekilde aniden çıkan engellere tepki verme konusunda da zorlanacaktır.
Doğru: Bisiklete binerken kafanızı kaldırın. Bilhassa hızınızı arttırdıkça daha ileriye bakmanız, gerek yoldaki ideal çizgiyi takip etmek ve akıcı bir sürüş geliştirmek, gerekse birden karşınıza çıkabilecek engellere karşı tepki verebilmeniz açısından şart.

Viraja Girerken Nereye Bakmalıyım?
Yanlış: Virajlarda bilhassa yeni başlayan bisikletçiler bakışlarını korkudan virajın dışına yöneltirler. Hâlbuki bu şekilde ideal çizgi takibi zorlaşır, eğik konumda emniyet kaybolur, aniden frene basmak gerekebilir.
Doğru: Viraja girmeden önce bakışlar önce virajın tam içine, sonar da virajın dışına yönelmeli. Hiçbir zaman unutulmaması gereken kural: Nereye bakarsanız oraya gidersiniz. virajın dışına bakan virajın dışına gidip yoldan çıkar.

Yapma Tekniğioğru Fren
Yanlış: Bilhassa bisiklete yeni başlayanlarda arka fren en sevilen frendir. Halbuki olması gereken tam tersi. Bisiklette her iki frene de basıldığında ön fren %70-80 oranında duruşa katkıda bulunurken arka fren sadece %20-30 oranında katkıda bulunuyor.
Doğru: Bu oran nedeniyle en doğrusu daima her iki freni de bir arada kullanmak. Çünkü ön frenin verimli kullanımı ile fren mesâfesi çok kısalıyor. Buna ek olarak arka fren kolayca kilitlenebilirken ön frende böyle bir durumun gerçekleşmesi daha zor, buna karşın gerçekleştiği zaman sonuçları da daha kötü (gidon üzerinden kapaklanmak gibi). Dolayısıyla ön freni verimli kullanmak için hassas bir el, hepsinden önemlisi etkin olarak vücut ağırlığını arkaya vermek gerekli.

Engel Aşarken Doğrular:
Yanlış: En çok korku yaratan engeller kaldırım kenarları, yola paralel suyolları, ıslak ağaç kökleri veya şehir içinde tramvay rayları (Türkiye’de pek rastlanmasa da). Sık sık bu tarz engellerde kontrolü kaybedip düşenlere hepimiz rastlarız. Genel olarak bütün bu düşüşlerde hata ayni, engele yanlış yaklaşılıyor.
Doğru: Kesin olan bir şey varsa o da ön tekerleğin engele mümkün olduğunca dik bir açı ile yaklaşması, mümkünse 90° ile engele gelmesi gerektiği. Buna ek olarak ön tekerleğe binen yükü azaltmak için vücut ağırlığını arkaya vermek şart. Son olarak engelin üzerindeyken frene basmamak lâzım.

İniş Teknikleri:
Yanlış: Bilhassa bisiklete yeni başlayanlar kendilerini daha bir emniyette hissettiklerinden inişler esnâsında selede kalırlar. Hâlbuki bu şekilde etkin ve dinamik bir sürüş tekniği geliştirmek imkânsız, buna ek olarak yoldan gelen bilumum darbelerin doğrudan bisikletçiye aktarılması da cabası.
Doğru: İnişlerde mümkün olduğu kadar seleden kalkmak gerekli. Bu sâyede vücut ağırlığını arkaya aktarmak, kolları ve bacakları etkin bir şekilde birer amortisör gibi kullanarak darbeleri emmek mümkün. Buna ek olarak elbette en az iki parmağın her daim hazır ve nâzır şekilde fren kolunda olması ve bakışların bisikletin önüne değil de ileriye yönelmesi gerektiğini hatırlatalım.

Çıkışlarda Vücut Duruşu:Yanlış: Çıkışlarda da dik durulup selede oturulduğu takdirde arka tekerleğe fazla güç binmesi ve bu nedenle bilhassa dik yokuşlarda kalkış esnâsında ön tekerleğin havalanması ya da ön tekerleğin yol tutusunu kaybetmesi nedeniyle çıkış sırasında bisiklete yön vermenin zorlaşmadı durumu söz konusu oluyor.
Doğru:İnişlerde vücudun ağırlık noktası nasıl arkaya gidiyorsa, çıkışlarda da öne doğru gelmeli. Bunu oturarak sağlamak için sele üzerinde öne kaymak ve dirsekleri kırmak gerekli. Buna alternatif olarak ayağa kalkarak pedal çevirmek tercih edilebilir.

Ayakta Pedal Çevirirken Vücut Ağırlığı:
Yanlış: Vücut ağırlığının fazlasıyla önde olmasının sonucu arka tekerleğin yol tutusunu kaybedip patinaja düşmesi. Ayakta yokuş çıkarkenki bir diğer hata da çok dik durmak ve kolları bükmemek. Bu konumda bisikleti yanlara yatırmak ve dolayısıyla pedal çevrimini kollarla desteklemek imkânsızlaşıyor.
Doğru: Ayaktayken bisikletin üzerinde merkezî bir konumda durmak gerekli. Bu sayede arka tekerleğin yol tutusunu kaybetmemesi sağlanırken ön tekerleğe de bisiklete yön verecek kadar ağırlık binebiliyor. Kolların da yardımı ile bisiklet pedal ritminde sağa ve sola yatırılıyor, üst vücut bu esnâda sâbit kalıyor. C.Kozakoğlu/mtbtr.com
Alıntıdır.
__________________
hamtunay
http://hamtunay.blogspot.com
hamtunay isimli üye çevrimd???d?r   Alıntı ile Cevapla
Eski 11-03-2010, 12:38   #2
MaNiaC_oF_BiKe
Bd. üye
 
MaNiaC_oF_BiKe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 02-02-2008
Yaş: 26
Mesajlar: 766
Tecrübe Puanı: 0
MaNiaC_oF_BiKe Forum takipcisi
MaNiaC_oF_BiKe - MSN arac?l???yla mesaj gönder. MaNiaC_oF_BiKe - Skype arac?l???yla mesaj gönder
Standart

Çok güzel bilgiler. Fakat sadece bir konuda tavsiyede bulunmak istiyorum. Bir sporcu pedal devrinin önemini ortalamasını vs gibi konulara daha çok özen gösterir. Fakat günlük bisiklet kullanıcısı insanlar bazı teknik kelimelere ve tümcelerden birşey anlayamayabilir anlamlandıramayabilirler. Bu yüzden benim şahsi tavsiyem konuları açıklarken kendinizin anlayabileceği gibi değil de bisiklete yeni başlayan birisinin bile anlayabileceği şekilde tümceler ve kelime seçimlerine özen gösterirsek herkese faydamız dokunabilir diye düşünüyorum.

Sonuçta biz ne anlatırsak anlatalım , anlattıklarımız karşımızdakinin anlayabileceği kadardır.

Bilgiler için teşekkürler.
__________________
İnsanların ne kadar kötü olduğunu görmek beni hiç şaşırtmıyor , fakat bu yüzden hiç utanmadıklarını görünce hayretler içinde kalıyorum . ( Goethe )
MaNiaC_oF_BiKe isimli üye çevrimd???d?r   Alıntı ile Cevapla
Eski 12-03-2010, 11:13   #3
Sehnaz
Bd yönetim kurulu Üyesi
 
Sehnaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 07-06-2009
Mesajlar: 3.652
Tecrübe Puanı: 100
Sehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üyeSehnaz ViP üye
Sehnaz - AIM arac?l???yla mesaj gönder. Sehnaz - MSN arac?l???yla mesaj gönder. Sehnaz - Yahoo! arac?l???yla Mesaj gönder Sehnaz - Skype arac?l???yla mesaj gönder
Standart

Verdiğiniz bu yararlı bilgilere teşekkürler.
__________________
Hiç kimse başarı merdivenine elleri cebinde tırmanmamıştır. J. KETH
Sehnaz isimli üye çevrimiçidir   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Görüntü Modu

Yetkileriniz
Konu açma yetkiniz yok
Cevap yazma yetkiniz yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesaj de?i?tirme yetkiniz yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Açık

H?zl? Eri?im


WEZ Format +3. Forum saati: 05:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.

Forum Düzenleme: Pixelim Media